diumenge, 13 de juny del 2010

La Tardor de Neperejura.

Dilluns, 7 de juny de 2010
Aquest dilluns tornem a quedar amb en xavi, sembla últimament estem en ratxa, decidim a anar a fer una visita a la Dent de Rossell, a la Tardor de neperejura.L'aproximació la fem des de l'última paella d'esquerres abans d'arribar al final de la pista de Fontalba, aquí hi deixem el cotxe i en uns 20 minuts de forta baixada i alguna desgrimpada arribem a un colllet amb un petit prat que dona accés a una feixa-canal d'herba que flanqueja a mitja alçada.
El peu de via el reconeixerem per estar a la vertical d'un marcat diedre i amb un pitó amb anella a ras de terra, el dia que hi varem anar hi havia un tros de corda penjant que el feia més visible. La via alterna passos de 5é amb algun pas de 6a, està semiequipada amb pitons i varis parabolts de via , les reunions estàn amb un parell de parabolts amb anella, nosaltres varem portar un joc de friends i fisurers i 14 cintes.
Vam fer els llargs tal i com marca la ressenya d'en Luchy ( excel.lent com sempre) però tot i que es possible , el primer i , sobretot el segons, si no vas amb compte amb les cordes i depenen del que posis, les cordes acaben fregant bastant.
És a dir, si no poses res com el flipat d'en Xavi, perfecte, no frega res i arribes a la reunió preguntan-te perque deu servir el material que portes penjant al portamaterial, però si ho poses tot com jo , (una mica més conservador) arribes a la R maleïnt el freg de les cordes i preguntant perque hauràs deixat material al cotxe i com muntarà la R amb res. ( bé la història de sempre)
La via , és guapa llarg a llarg , encara que, com a tota la paret, em sembla , li manca una mica d'ambient . La roca és molt bona en general.
Un cop a d'alt recta amunt i alguna grimapada i en 15 minuts tronem a ser al cotxe.